VŠEOBECNÉ ZMLUVNÉ PODMIENKY CESTOVNEJ KANCELÁRIE SEA MORE S.R.O.

Všeobecné zmluvné podmienky cestovnej kancelárie SEA MORE s.r.o. (ďalej len “CK SEA MORE”), so sídlom Janotova 3405/1, 841 04 Bratislava, IČO: 53 799 658, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III. oddiel: Sro, vložka č.: 161358/B (ďalej len „VZP“) platia pre všetky služby cestovného ruchu ponúkané CK SEA MORE a tieto VZP tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy o poskytnutí služieb cestovného ruchu (ďalej len “zmluva o poskytnutí služieb”), ktorú CK SEA MORE uzatvára s cestujúcim najmä podľa zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o zájazdoch“).

Uzavretím zmluvy o poskytnutí služieb berie cestujúci výslovne na vedomie, že cesty a pobyty obstarávané zo strany CK SEA MORE pre cestujúceho sú špecifickým produktom s ohľadom na ich charakter, spôsob organizácie, navštívené krajiny a podmienky a pomery v nich (spoločenské, politicko-ekonomické, sociálne pomery, povoľovacie a iné konania spojené so vstupom do krajiny, zotrvaním v nej a pod.). Z týchto dôvodov berie cestujúci na vedomie, že pri ich organizácii a na ich účasti je nevyhnutné počítať s možnými zmenami v akejkoľvek časti prípravy a organizácie cesty (napr. zmena programu, časového harmonogramu, trasy cesty, ubytovania, spôsobu prepravy, stravovania a pod.), a to v závislosti od aktuálnej možnosti alebo nemožnosti vstupu do krajiny, možnosti alebo dostupnosti poskytnutia alebo čerpania služieb na ceste, na ktoré CK SEA MORE nemá dosah, a preto za ne nemôže niesť zodpovednosť. Cestujúci taktiež berie na vedomie, že účasť na vybranej ceste môže byť fyzicky náročná a môže vyžadovať fyzickú zdatnosť. Cestujúci ako aj ostatní spolucestujúci sú si plne vedomí svojho zdravotného stavu a berú na seba plnú zodpovednosť za akékoľvek prípadné zranenia a ich následky akéhokoľvek charakteru, za ktoré CK SEA MORE nemôže niesť zodpovednosť.

Článok I – Úvodné ustanovenia, uzavretie zmluvy o poskytnutí služieb

  1. Zmluvnými stranami zmluvy o poskytnutí služieb sú: (i) SEA MORE s.r.o., so sídlom Janotova 3405/1, 841 04 Bratislava, IČO: 53 799 658, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III. oddiel: Sro, vložka č.: 161358/B (ďalej len “CK SEA MORE”) a (ii) objednávateľ, ktorým je predovšetkým osoba, ktorá uzavrela zmluvu o poskytnutí služieb písomnou alebo inou vhodnou formou (ďalej len “cestujúci“) spôsobom uvedeným v týchto VZP. Tieto VZP sa v celom rozsahu vzťahujú aj na poskytnutí služieb organizované CK SEA MORE, ktoré nie sú súčasťou aktuálnej ponuky zájazdov CK SEA MORE, ale sú navrhnuté na mieru t.j. na cesty organizované podľa konkrétnych požiadaviek cestujúceho, ako aj na akékoľvek čiastkové služby individuálne vyžiadané zo strany cestujúceho (napr. osobitné zabezpečenie ubytovania, prepravy a pod.). V mene maloletých detí a iných osôb, ktoré majú zákonného zástupcu, koná ich zákonný zástupca. Vo vzťahu k iným osobám uvedeným v zmluve o , ktoré túto zmluvu o poskytnutí služieb neuzavreli písomnou alebo inou vhodnou formou, cestujúci, ktorý uzavrel zmluvu o poskytnutí služieb písomnou alebo inou vhodnou formou potvrdzuje, že je na jej uzavretie písomnou alebo inou vhodnou formou riadne splnomocnený vrátane oprávnenia na poskytnutie osobných údajov a to tak, aby aj tieto osoby mali postavenie cestujúceho, v opačnom prípade je CK SEA MORE oprávnená požadovať od cestujúceho, ktorý zmluvu o poskytnutí služieb uzavrel písomnou alebo inou vhodnou formou, aby si tento splnil všetky povinnosti vyplývajúce zo zmluvy o poskytnutí služieb, VZP a zákona, alebo plnom rozsahu nahradil škodu, ktorá CK SEA MORE vznikne.
  2. Ak cestujúci objedná v zmysle zmluvy o poskytnutí služieb zájazd pre viacero osôb, alebo ak sa zájazd prevedie na tretiu osobu, a ak z týchto VZP, zákona alebo povahy práva alebo povinnosti nevyplýva niečo iné, sú cestujúci spolu s ďalšími osobami uvedenými v zmluve o poskytnutí služieb resp. osobou alebo osobami, na ktoré sa zájazd previedol, oprávnení a povinní zo všetkých práv a povinností spoločne a nerozdielne, pričom pre vylúčenie pochybností, ak na strane cestujúceho vystupuje viac osôb, používa sa v týchto VZP aj na nich označenie v jednotnom čísle „cestujúci“. Vo vzťahu k osobám uvedeným v zmluve o poskytnutí služieb, ktoré zmluvu o poskytnutí služieb neuzavreli písomnou alebo inou vhodnou formou, cestujúci, ktorý uzavrel zmluvu o poskytnutí služieb písomnou alebo inou vhodnou formou ručí za splnenie ich povinností, ak na strane cestujúceho zmluvu o poskytnutí služieb podpísalo viac osôb, ručia spoločne a nerozdielne.
  3. Zmluva o poskytnutí služieb má písomnú formu alebo inú vhodnú formu. Inou vhodnou formou sa, okrem iného, rozumie vyplnenie objednávkového formulára na www.seamore.sk cestujúcim alebo v mene cestujúceho za súčinnosti zástupcu cestovnej kancelárie CK SEA MORE, udelenie súhlasu s týmito VZP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytnutí služieb, dokončenie objednávky prostredníctvom rezervačného systému CK SEA MORE, alebo formou e-mailu s jasným prejavením vôle uzavrieť zmluvu o poskytnutí služieb zo strany cestujúceho, následné vypracovanie zmluvy o poskytnutí služieb zástupcom CK SEA MORE alebo automatickým vygenerovaním zmluvy elektronickým systémom CK SEA MORE, na základe údajov zadaných v rámci objednávkového procesu, zaslanie zmluvy o poskytnutí služieb na e-mailovú adresu cestujúceho vrátane sumáru objednávky, ktorý zahŕňa informácie o platobných podmienkach, pričom zmluva o poskytnutí služieb sa považuje za platnú a účinnú úhradou zálohy za zájazd podľa objednávky alebo úhradou plnej ceny cesty podľa objednávky.
  4. Zmena mena na objednávke pokiaľ súčasťou cesty sú dopravné služby (najmä však letenky) nie je možná. Každá takáto zmena mena sa berie ako storno danej osoby a riadi sa storno poplatkami podľa článku VI bodu 5 týchto VZP. Zmena mena nie je možná ani pri službe poistenia a teda náhradník musí uhradiť poplatok za cestovné poistenie. CK SEA MORE si za každú zmenu mena účtuje administratívny poplatok vo výške 25 EUR.
  5. V prípade, že zmluva o poskytnutí služieb nebola uzavretá prostredníctvom elektronického rezervačného systému CK SEA MORE podľa bodu 3. tohto článku I vyššie, považuje sa zmluva o poskytnutí služieb za uzavretú a nadobúda platnosť okamihom jej podpísania oboma zmluvnými stranami. Bez ohľadu na spôsob a formu uzavretia zmluvy o poskytnutí služieb nadobúda zmluva o poskytnutí služieb účinnosť (t.j. objednávka sa stáva pre obe strany záväznou) úhradou akejkoľvek čiastky ako zálohy za zájazd v zmysle objednávky alebo úhradou celkovej ceny cesty podľa objednávky.
  6. Uzavretím zmluvy o poskytnutí služieb a zaplatením časti alebo celkovej ceny cesty sa CK SEA MORE zaväzuje obstarať cestujúcemu, resp. osobám, v prospech ktorých sa zmluva o poskytnutí služieb uzavrela, všetky dohodnuté služby v rozsahu a kvalite dohodnutej medzi zmluvnými stranami.
  7. Osoby mladšie ako 18 rokov a osoby, ktorých zdravotný alebo iný stav to vyžaduje, sa spravidla môžu cesty zúčastniť len v sprievode osoby, ktorá v čase uzavretia zmluvy o poskytnutí služieb dovŕšila vek 18 rokov, a to len na základe splnomocnenia podpísaného zákonnými zástupcami maloletej alebo mladistvej osoby (najmä rodičmi). Takáto osoba je počas trvania cesty (t.j. od nástupu na zájazd až do návratu na určené miesto v Slovenskej republike) plne zodpovedná za takúto zverenú maloletú alebo mladistvú osobu. Zahraničný cestujúci sa prijatím týchto VZP podriaďuje právnemu poriadku SR. Osoby mladšie ako 18 rokov sa môžu cesty zúčastniť aj bez sprievodu osoby staršej ako 18 rokov, na vlastnú zodpovednosť a výlučne na základe splnomocnenia podpísaného zákonnými zástupcami maloletej alebo mladistvej osoby (najmä rodičmi).

Článok II - Cena cesty, platobné podmienky

  1. Ceny zájazdov organizovaných CK SEA MORE sú zmluvnými cenami dojednanými medzi CK SEA MORE a cestujúcim . Cena cesty je uvedená v aktuálnej ponuke najmä na stránkach www.seamore.sk, alebo v ponukových listoch (resp. katalógoch), prípadne na sociálnych sieťach CK SEA MORE, pričom pri každom konkrétnom poskytnutí služieb je uvedené, čo cena cesty zahŕňa, ak zmluva o poskytnutí služieb nestanoví inú cenu cesty. Cena cesty je stanovená buď paušálne za celý zájazd na konkrétny termín na jednu osobu v štandardnej dvojlôžkovej izbe (pokiaľ nie je uvedené pri ponuke inak) alebo je vygenerovaná podľa vyplnených údajov v kalkulačke pri pobytových zájazdoch na mieru pre všetky osoby podľa zadaných vstupných údajov. Cena cesty je zvyčajne cena pred uplatnením akýchkoľvek prípadných zliav pokiaľ sa nejedná o špeciálne ponuky, kde zľava je jasne uvedená, alebo je prípadná zľava, na ktorú má cestujúci automaticky nárok pri niektorých zájazdoch (napr. zľavy pri skorom nákupe, noci zadarmo pri dosiahnutom minimálnom počte nocí, a pod. - tieto zľavy nie sú nárokovateľné pri každom poskytnutí služieb a sú uplatnené podľa konkrétnych termínov a podmienok špeciálnej ponuky). Takéto zľavy sú zahrnuté v celkovej cene cesty v zmluve o poskytnutí služieb. Pri špeciálnych ponukách je uvedené, či daná cena cesty je už po zľave a či je možné kombinovanie iných zliav alebo je cena stanovená ako konečná. Pokiaľ cestujúci cestuje sám a nie je uvedená cena jednoposteľovej izby, zástupca CK SEA MORE dojedná s cestujúcim výšku doplatku za jednoposteľovú izbu a ponúkne mu možnosť ubytovania s iným cestujúcim /cestujúcimi ak takáto možnosť existuje (nie je nárokovateľná). Uzavretím zmluvy cestujúci súhlasí s doplatkom za jednoposteľovú izbu, pokiaľ nebude možnosť doubytovania ďalšej osoby/osôb, v lehote 30 dní pred cestou resp. ako súčasť celkovej ceny cesty pokiaľ k uzatvoreniu zmluvy o poskytnutí služieb dôjde v lehote kratšej ako 30 dní pred cestou. Cena cesty sa môže do dátumu plánovaného odjazdu vplyvom rôznych skutočností zmeniť, predovšetkým ceny, ktoré sú uvádzané na webe, sociálnych sieťach, či iných propagačných materiálov sa môže od času zverejnenia do uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služieb zmeniť. Po uzatvorení zmluvy o poskytnutí služieb sa cena môže zmeniť iba v špecifických prípadoch podľa článku II bod 5 VZP.
  2. Letenka, nie je kalkulovaná v cene pobytu a cestujúci si letenky zabezpečujú sami. V tomto prípade CK SEA MORE nenesie zodpovednosť za služby, ktoré si cestujúci zabezpečuje sám, najmä zrušenie, či zmeny letov, nevyužitie zaplatených služieb od CK SEA MORE z dôvodu zmien letov, taktiež nezabezpečujeme náhradné ubytovanie alebo prebookovanie leteniek v dôsledku zmien/zrušenia letov. V takomto prípade nás cestujúci môže osloviť so žiadosťou o asistenčné služby a po preskúmaní situácie CK SEA MORE môže takéto služby cestujúcemu poskytnúť. CK SEA MORE má právo odmietnuť poskytnutie asistenčných služby cestujúcemu v súvislosti so službami, ktoré cestujúci nemal dojednané v zmluve o poskytnutí služieb a teda na tieto asistenčné služby nevzniká automaticky nárok a je len prejavom dobrej vôle CK SEA MORE pomôcť cestujúcemu. Za asistenčné služby vo vyššie uvedenom prípade si CK SEA MORE účtuje poplatok vo výške minimálne 50 EUR na osobu. Suma poplatku bude stanovená na základe náročnosti a počtu služieb, ktoré CK SEA MORE pre cestujúceho bude zabezpečovať. Keďže tieto služby sú špecifické podľa konkrétneho prípadu nie je možné stanoviť cenu vopred a bude vypracovaná v danom konkrétnom prípade, príčom o výške poplatku bude cestujúci informovaný vopred a CK SEA MORE bude služby vykonávať na základe súhlasu cestujúceho s poplatkom. Súhlasom sa rozumie aj zaplatenie stanoveného poplatku. CK SEA MORE vykoná asistenčné služby až po zaplatení asistenčného poplatku. Akékoľvek náklady súvisiace so zmenami u iných poskytovateľov v tejto súvislosti budú faktúrované cestujúcemu. V prípade, že náklady z nejakých dôvodov uhradí CK SEA MORE, tieto náklady musia byť obratom zaplatené cestujúcim na účet CK SEA MORE. V prípade neuhradia týchto nákladov môže CK SEA MORE neumožniť cestujúcemu nastúpiť na zájazd.

    Celková cena cesty je cena cesty po odpočítaní akýchkoľvek prípadných zliav plus suma všetkých povinných a nepovinných príplatkov známych v čase vytvorenia objednávky, ktorá je uvedená v návrhu zmluvy o poskytnutí služieb, zaslanej na e-mail cestujúceho po vytvorení objednávky, vrátane príplatkov, ktoré môžu vzniknúť v období od uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služieb do 21 dní pred cestou ako dôsledok okolností podľa článku II bodu 3, na ktoré CK SEA MORE nemá z objektívnych príčin žiadny vplyv a to najmä zvýšenie poplatkov za akékoľvek vstupné povolenia prípadne iné povolenia zo strany príslušných orgánov, doplatok za ubytovanie vo vlastnej izbe v prípade nemožnosti doubytovania v izbe pre dve alebo prípadne viac osôb, a pod., pričom cestujúci sa zaväzuje takýto doplatok uhradiť. Celková cena cesty je konečná, pričom cestujúci berie na vedomie, že v prípade nevyužitia niektorých služieb alebo ich časti z dôvodov na strane cestujúceho alebo z dôvodov, za ktoré CK SEA MORE nenesie zodpovednosť, cestujúci nemá nárok na zľavu z celkovej ceny cesty.
  3. Pri všetkých zájazdoch je CK SEA MORE oprávnená zvýšiť cenu cesty alebo fakultatívneho programu v prípade priameho dôsledku zmien týkajúcich sa
    1. ceny prepravy cestujúcich vyplývajúcej zo zmien cien pohonných látok alebo iných zdrojov energie,
    2. výšky daní alebo poplatkov za služby cestovného ruchu tvoriace zájazd účtovaných treťou osobou, ktorá nie je priamym poskytovateľom služieb cestovného ruchu tvoriacich zájazd, vrátane miestnej dane za ubytovanie, letiskových poplatkov a prístavných poplatkov alebo poplatkov za nástup alebo výstup na letiskách a v prístavoch, alebo
    3. výmenných kurzov mien týkajúcich sa cesty.
  4. Pokiaľ dôjde k uvedeným zmenám do 21. dňa pred začatím cesty, je CK SEA MORE oprávnená jednostranne zvýšiť cenu cesty uvedenú v zmluve o poskytnutí služieb o sumu, o ktorú sa zvýši platba podľa tohto bodu písm. a) alebo b) oproti platbe zahrnutej v cene cesty. V prípade zmeny kurzu eura (bod 2 písm. c) vyššie) je CK SEA MORE oprávnená jednostranne zvýšiť cenu cesty uvedenú v zmluve o poskytnutí služieb maximálne o sumu zodpovedajúcu percentuálnej výške zmeny kurzu. CK SEA MORE zašle jednoznačne a zrozumiteľne formulované oznámenie cestujúcemu o zvýšení ceny cesty e-mailom spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny cesty najneskôr 20 dní pred začatím cesty, inak CK SEA MORE nevznikne právo na zaplatenie rozdielu v cene cesty.Cestujúci má právo na zníženie ceny cesty zodpovedajúce zníženiu nákladov uvedených v tomto bode 2, ku ktorému došlo od uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služieb do začatia cesty.
  5. Ak zvýšenie ceny podľa bodu 2 prekročí osem percent (8%) celkovej ceny cesty, navrhne CK SEA MORE cestujúcemu zmenu zmluvy o poskytnutí služieb. CK SEA MORE bezodkladne informuje cestujúceho jednoznačným, zrozumiteľným a určitým spôsobom na trvanlivom nosiči (e-mailom) a telefonicky o navrhovaných zmenách a o ich vplyve na celkovú cenu cesty, o práve cestujúceho navrhované zmeny v určenej primeranej lehote prijať alebo odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb bez zaplatenia odstupného (ako aj skutočnosti, že ak cestujúci v lehote podľa písmena neprijme navrhované zmeny zmluvy o poskytnutí služieb, zmluva o poskytnutí služieb zanikne), a cene náhradného cesty, ak je takýto náhradný zájazd cestujúcemu ponúknutý. CK SEA MORE môže cestujúcemu, ktorý odstúpil od zmluvy o poskytnutí služieb ponúknuť náhradný zájazd, ak je to možné v rovnakej alebo vyššej kvalite ako pôvodný zájazd. Ak cestujúci odstúpi od zmluvy o poskytnutí služieb a neprijme ponuku náhradného cesty podľa predchádzajúcej vety, CK SEA MORE je povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby uskutočnené cestujúcim alebo v jeho mene bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy o poskytnutí služieb. Ak sa v dôsledku zmeny zmluvy o poskytnutí služieb alebo prijatia náhradného cesty má poskytnúť zájazd nižšej kvality alebo s nižšími nákladmi, cestujúci má právo na primerané zníženie celkovej ceny cesty.
  6. CK SEA MORE je oprávnená tiež úmerne zvýšiť cenu cesty alebo fakultatívneho programu v prípade nižšieho ako kalkulovaného počtu cestujúcich na poznávacom / skupinovom poskytnutí služieb. Ak si táto úprava vyžiada zvýšenie ceny cesty o viac ako 8 %, má cestujúci možnosť odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb bez zaplatenia odstupného v prípade, že tak urobí písomne do 3 pracovných dní odo dňa oznámenia o zmene ceny
  7. CK SEA MORE má právo na zaplatenie dohodnutej celkovej ceny cesty v stanovenej lehote pred začatím cesty. Ak nie je dohodnuté inak, je cestujúci povinný zaplatiť sumu vo výške 100% z ceny cesty (bez letenky). CK SEA MORE letenky nezabezpečuje, ale poskytuje asistenciu v vyhľadávaním najvhodnejších letov, samotná transakcia je uskutočnená cestujúcim.
  8. V prípade, ak cestujúci uhradí nižšiu alebo vyššiu časť zálohy než je stanovená v zmysle objednávky a/alebo v zmysle inštrukcie poskytnutej zo strany zástupcu CK SEA MORE, cestujúci výslovne berie na vedomie, že v každom takom prípade akákoľvek uhradená suma za zájazd spôsobuje vznik účinnosti zmluvy o poskytnutí služieb.
  9. V prípade, že CK SEA MORE určí, že je nutné zaplatiť cenu fakultatívnych výletov vopred, pred zahájením cesty, je CK SEA MORE oprávnená požadovať zaplatenie takýchto fakultatívnych výletov v súlade s bodom 7 písm. b) alebo c). Ak cestujúci takto stanovenú cenu fakultatívneho výletu neuhradí, nie je oprávnený sa takéhoto výletu zúčastniť.
  10. cestujúci uhradí zálohu alebo celú cenu cesty výlučne vkladom, prevodným príkazom alebo poštovou poukážkou v prospech bankového účtu SEA MORE s.r.o.:

    2501990195/8330 (Fio banka, a.s.)
    SWIFT: FIOZSKBA, IBAN: SK41 8330 0000 0025 0199 0195
  11. Ako variabilný symbol uvedie cestujúci číslo uvedené v zmluve o poskytnutí služieb a konštantný symbol: 0308. Do správy pre prijímateľa cestujúci uvedie svoje priezvisko a názov cesty, za ktorý uhrádza zálohu. Výdavky alebo akékoľvek bankové alebo iné poplatky spojené s prevodom finančných prostriedkov pri platbách zo zahraničia znáša v plnej výške cestujúci.
  12. Akékoľvek platby a poplatky za individuálne požiadavky cestujúceho sú splatné vo výškach a lehotách dohodnutých s cestujúcim na základe osobitnej ponuky na požadované služby.
  13. Ak nie je celková cena cesty zaplatená v celom rozsahu inak, je cestujúci, ktorý uzavrel zmluvu o poskytnutí služieb v prospech ďalších osôb uvedených v zmluve o poskytnutí služieb, povinný zaplatiť celkovú cenu cesty aj za tieto osoby (a to bez ohľadu na existenciu plnomocenstva podľa článku I bod 1 VZP alebo skutočnosť, či sa niektorá z uvedených osôb nezúčastnila cesty); ak je cestujúcich viac, zodpovedajú za splnenie povinnosti spoločne a nerozdielne.
  14. cestujúci a iné osoby uvedené v zmluve o poskytnutí služieb majú právo na poskytnutie dohodnutých služieb iba po zaplatení celkovej ceny cesty t.j. vrátane ostatných povinných aj fakultatívnych platieb, ktoré nie sú zahrnuté v cene cesty. V prípade omeškania so zaplatením dohodnutej celkovej ceny cesty alebo zálohy na ňu je CK SEA MORE oprávnená odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb a požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty v súlade s týmito VZP.

Článok III - Program, preprava a batožina, cestovné doklady, ubytovanie, strava, vreckové a zdravotná starostlivosť

Ubytovanie: Pri väčšine zájazdov CK SEA MORE je cestujúci ubytovaný v konkrétnom hoteli, ktorého opis, kategorizácia, zariadenie a fotografie sa zhoduje s vybraným hotelom. Názvy hotelov v ponukách CK SEA MORE uvedené nie sú. Názov hotela bude uvedený v pokynoch pred odletom. Hotely sú starostlivo vyberané a väčšina je osobne navštívená zástupcom CK SEA MORE. Typy izieb sú uvedené v popise, ako aj informácie o ubytovaní s deťmi, možné prístelky a pod. Pri poznávacích zájazdoch, surfových kempoch, nepálskych trekoch sú informácie o ubytovaní uvedené špecificky s prihliadnutím na charakter zájazdov a v závislosti od možností danej lokality cestujúci súhlasí s tým, že CK SEA MORE je oprávnená zmeniť ubytovacie zariadenie, ak je obstarané ubytovanie a ostatné služby s tým spojené v rovnakej alebo vyššej kategórii alebo štandarde, a to pred aj priamo počas cesty. Zmena ubytovacieho zariadenia, ak je obstarané ubytovanie a ostatné služby s tým spojené v rovnakej alebo vyššej kategórii, nie je dôvodom na odstúpenie od zmluvy o poskytnutí služieb zo strany cestujúceho, ani na uplatnenie reklamácie z dôvodu zlého plnenia.

Strava: V aktuálnej ponuke zájazdov CK SEA MORE zverejnenej na www.seamore.sk alebo v bližších informáciách pred cestou CK SEA MORE uvádza pri jednotlivých zájazdoch či a v akom rozsahu je strava zahrnutá v cene cesty. Pri preprave cestujúcich leteckou dopravou majú cestujúci na palube lietadla zväčša možnosť vybrať si jedlo zdarma (z ponúkaných možností), v závislosti od poskytovaného servisu konkrétnej leteckej spoločnosti, avšak CK SEA MORE túto službu nevie cestujúcim garantovať a za rozsah a kvalitu jej poskytnutia nenesie CK SEA MORE zodpovednosť.

Preprava a batožina: Dopravu na odletové letisko a dopravu z letiska po prílete si zabezpečuje a hradí cestujúci sám, vo vlastnom mene a na vlastné náklady, pričom CK SEA MORE nenesie za takúto prepravu zodpovednosť. CK SEA MORE nezodpovedá za žiadne vady dopravy (meškanie, vynechanie spojov, poruchy dopravných prostriedkov a pod.), ako ani za následky z toho plynúce. Výška náhrady škody ako i všetky ostatné nároky, súvisiace s leteckou dopravou sa riadia príslušnými predpismi platnými pre leteckú dopravu (najmä nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004/ES) a za časové posuny začiatku a konca čerpania služieb, ako aj za služby nevyčerpané z dôvodu meškania dopravy nenesie CK SEA MORE zodpovednosť, a preto neposkytuje finančnú ani žiadnu inú náhradu. Náhradu si cestujúci uplatní u príslušnej leteckej spoločnosti. Keďže CK SEA MORE nemá možnosť ovplyvniť prípadné zmeny spojené najmä s leteckou, vlakovou a autobusovou prepravou, táto skutočnosť neoprávňuje cestujúceho na zrušenie cesty a uplatňovanie si akýchkoľvek nárokov voči CK SEA MORE. CK SEA MORE nenesie zodpovednosť za problémy spojené so zaregistrovaním sa na let (check-inom), prestupom na tranzitnom letisku a prepravou do cieľovej destinácie. CK SEA MORE môže, ak je takáto služba možná a dostupná, pre cestujúceho, ktorý si zakúpil letenku cez CK SEA MORE, zabezpečiť registráciu na let (check-in), avšak CK SEA MORE v žiadnom prípade nezodpovedá za akékoľvek následné zmeny, úpravy alebo zrušenie vykonané zo strany leteckej spoločnosti. Množstvo batožiny je pri všetkých zájazdoch obmedzené váhovým limitom v zmysle podmienok leteckých spoločností, prostredníctvom ktorých je zabezpečená letecká preprava, pričom informácia o váhovom limite bude poskytnutá cestujúcemu v bližších informáciách, ktoré obdrží pred cestou. CK SEA MORE nezodpovedá za stratu, oneskorenie či poškodenie alebo zničenie batožiny a náhradu škody (odškodnenie) je cestujúci povinný si uplatniť u príslušného prevádzkovateľa daného typu prepravy v zmysle príslušných predpisov. Prípadnú stratu batožiny alebo poškodenie batožiny je cestujúci povinný nahlásiť na reklamačnom oddelení letiska v tranzitnej hale, kde sa podpisuje protokol P. I. R., ktorý je potrebný pre uplatnenie nároku cestujúceho na odškodnenie, v opačnom prípade nárok cestujúceho na náhradu za vzniknutú škodu zaniká; CK SEA MORE poskytne cestujúcemu súčinnosť za účelom vybavenia reklamácie batožiny ak si zakúpil letenku v CK SEA MORE. Náklady spojené s vybavovaním reklamácie batožiny hradí cestujúci. V prípade poškodenia alebo straty batožiny počas leteckej prepravy sa na reklamáciu batožiny vzťahujú všeobecne záväzné pravidlá danej leteckej spoločnosti a reklamáciu si cestujúci musí uplatniť priamo u dotknutej leteckej spoločnosti. Pre prípad inej straty/poškodenia batožiny počas cesty je nutné, aby cestujúci kontaktoval poisťovňu v ktorej má cestujúci uzatvorené cestovné poistenie

Cestovné doklady: Cestujúci berie na vedomie, že údaje zadané v rámci objednávky cesty, a to najmä meno a priezvisko cestujúceho i spolucestujúcich osôb, musia byť v celom rozsahu identické s údajmi uvedenými v cestovnom doklade, ktorým sa bude cestujúci a spolucestujúce osoby počas cesty legitimovať, pričom v prípade akejkoľvek nezhody údajov cestujúci v celom rozsahu zodpovedá za škodu, ktorá CK SEA MORE vznikne a je povinný uhradiť v celom rozsahu akékoľvek dodatočné náklady. CK SEA MORE ponúka cesty do krajín, kde víza na vstup nie sú potrebné, prípadne ich cestujúci dostane na letisku po prílete pri pasovej kontrole. V prípade, že do niektorej krajiny by na vstup resp. tranzit boli nutné víza (napríklad ak cestujúci alebo spolucestujúca osoba je inej štátnej príslušnosti ako SR), cestujúci je povinný si víza zabezpečiť na vlastné náklady a zodpovednosť. CK SEA MORE nezabezpečuje víza ani za poplatok. Cestujúci berie na vedomie, že okrem pasu a dokladov požadovaných pre účely vstupu do krajiny, musí disponovať i ďalšími potrebnými dokladmi pre absolvovanie cesty v zmysle požiadaviek konkrétnej krajiny (napr. potvrdenie o absolvovanom očkovaní, COVID test a pod.) za ktoré je výlučne zodpovedný cestujúci a spolucestujúce osoby. V prípade, že cestujúci nebude mať riadne udelené platné vstupné povolenie danej krajiny, prípadne nebude mať ďalšie potrebné doklady nevyhnutné pre absolvovanie cesty, CK SEA MORE si bude nárokovať odstupné podľa čl. VI bod 5. týchto VZP.

Program cesty (poznávacie cesty): Základný program poznávacích zájazdov je popísaný v aktuálnej ponuke zájazdov CK SEA MORE a to najmä na stránke www.seamore.sk. Podrobnejšie rozpísaný program bude cestujúcim zaslaný pred cestou. Cestujúci berie na vedomie, že program zvyčajne nie je možné meniť podľa individuálnych požiadaviek ak sa jedná o poznávacie / skupinové cesty. Ak sú súčasťou cesty služby sprievodcu, cestujúci sú povinní rešpektovať pokyny sprievodcu. cestujúci sú povinní rešpektovať pokyny vodičov a iného sprievodného personálu (napr. letiskový personál, sprievodca dopravného prostriedku, lokálny sprievodca) a bezpečnostných a administratívnych zložiek príslušného štátu. cestujúci sú povinní dodržiavať termíny zrazov a odjazdov dopravných prostriedkov a dodržiavať vopred určený a stanovený čas odchodu. V prípade, ak sa cestujúci nedostaví k odchodu autobusu, či iného dopravného prostriedku v stanovenej lehote, pripojí sa k cesty na vlastné náklady a zodpovednosť v najbližšej cieľovej zastávke podľa programu. Pokiaľ svojím správaním cestujúci ohrozí program, bezpečnosť a priebeh cesty alebo preukázateľne obťažuje ostatných cestujúcich alebo pokiaľ inak poruší tieto VZP, platný právny poriadok SR alebo navštíveného štátu, môže byť okamžite vylúčený zo cesty bez finančnej náhrady, pričom je povinný sa dopraviť domov na vlastné náklady a zodpovednosť. Cestujúci súhlasí s tým, že s ohľadom na charakter niektorých zájazdov organizovaných CK SEA MORE, má CK SEA MORE právo zmeniť vzhľadom k momentálnemu fyzickému, psychickému či zdravotnému stavu cestujúceho, nepriaznivým prírodným, politickým či bezpečnostným podmienkam alebo vzhľadom na neumožnený vstup do danej krajiny či oblasti, plánovaný program cesty, a to bez akýchkoľvek ďalších nárokov cestujúceho voči CK SEA MORE. Cestujúci uzavretím zmluvy o poskytnutí služieb berie na vedomie a výslovne súhlasí s tým, že za vykonávanie akýchkoľvek športových a iných fakultatívnych aktivít počas cesty (napr. plávanie, rafting, potápanie, adrenalínové aktivity a iné športy a aktivity a pod.) zodpovedá výlučne cestujúci, vykonáva ich na vlastné dodatočné náklady, nebezpečenstvo a zodpovednosť a CK SEA MORE nenesie žiadnu zodpovednosť za akékoľvek možné následky alebo škody, ktoré cestujúcemu vzniknú alebo vznikli v dôsledku vykonávania týchto aktivít.

Sprievodcovské služby: CK SEA MORE ponúka väčšinu zájazdov ako individuálne na mieru šité pobyty, kde sprievodcovské služby neposkytuje. V rámci hotelov a iných spolupracujúcich subjektov pri zabezpečovaní cesty (napríklad spoločnosti zabezpečujúce transfery) sú cestujúcemu poskytované asistenčné služby a môžu byť zabezpečené služby miestnych sprievodcov, prípadne fakultatívne výlety v spolupráci s hotelovým personálom. Pri zájazdoch do Nepálu využíva CK SEA MORE služby kvalitných miestnych sprievodcov - horských vodcov na trekoch. Poznávacie cesty a vybrané surfové kempy, jógové pobyty ak sú sprevádzané slovenským/českým sprievodcom alebo iným sprievodcom, tak je to v ponuke vyslovene uvedené. Sprievodca vo väčšine prípadov necestuje so skupinou, ale pripája sa ku skupine až v cieľovej krajine v príletovej hale alebo v mieste prvého ubytovania.

Článok IV - Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. K základným právam cestujúceho patrí:
    1. právo na poskytnutie zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb v dohodnutom rozsahu a kvalite,
    2. právo vyžadovať od CK SEA MORE informácie o všetkých skutočnostiach, ktoré sa týkajú zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb,
    3. právo byť v dohodnutých alebo zákonom stanovených lehotách informovaný o všetkých prípadných zmenách týkajúcich sa zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb,
    4. právo na ochranu osobných údajov, ktoré v súvislosti so cestou poskytla CK SEA MORE,
    5. právo obdržať najneskôr 7 dní pred začatím cesty ďalšie písomné podrobné informácie o všetkých skutočnostiach, ktoré sú pre cestujúceho dôležité, a ktoré sú CK SEA MORE známe, ak nie sú obsiahnuté už v zmluve o poskytnutí služieb, a to najmä:
      1. upresnenie údajov uvedených v zmluve o poskytnutí služieb, ktoré nie sú uvedené v ponukovom liste alebo na web stránke www.seamore.sk,
      2. meno, kontaktnú adresu a telefónne číslo zástupcu CK SEA MORE, na ktorého sa cestujúci v ťažkostiach v priebehu cesty môže obrátiť so žiadosťou o pomoc, a ktorý je oprávnený prijímať a vybavovať reklamácie cestujúceho počas cesty v rámci svojej kompetencie,
      3. všetky potrebné doklady, ktoré potrebuje cestujúci na poskytnutie dohodnutých služieb (napríklad letenku, poukaz pre hotel na poskytnutie dohodnutého ubytovania a stravovania, prípadne fakultatívnych výletov, ktoré sú dojednané ako súčasť cesty,
      4. informácie o cestovnom poistení v zahraničí.
    6. právo byť bezodkladne oboznámený s prípadnými zmenami programu cesty, rozsahu služieb a ceny,
    7. právo zrušiť svoju účasť na poskytnutí služieb odstúpením od zmluvy kedykoľvek pred začatím cesty za podmienok stanovených v týchto VZP,
    8. právo pred začatím cesty písomne oznámiť CK SEA MORE, že sa namiesto neho zúčastní na poskytnutí služieb iná osoba, pričom tak môže urobiť len v lehote a za podmienok stanovených v týchto VZP; cestujúci tak môže urobiť len v lehote 15 dní pred začatím cesty, inak jeho právo zanikne. Zmena mena pri zájazdoch, ktorých súčasťou je doprava (najmä však letenky) a pri poistení nie je možná a postupuje sa podľa storno podmienok uvedených v týchto VZP.Oznámenie musí obsahovať aj vyhlásenie a podpis nového cestujúceho, že súhlasí s uzatvorenou zmluvou o poskytnutí služieb a spĺňa všetky dohodnuté podmienky účasti na poskytnutí služieb. Dňom doručenia oznámenia CK SEA MORE sa v ňom uvedená osoba stáva cestujúcim . Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie ceny cesty a úhradu nákladov, ktoré CK SEA MORE v súvislosti so zmenou cestujúceho vzniknú,
    9. právo na reklamáciu služieb v súlade s podmienkami stanovenými v týchto VZP.
  2. K základným povinnostiam cestujúceho patrí:
    1. poskytnúť CK SEA MORE potrebnú súčinnosť k riadnemu obstaraniu a zabezpečeniu dohodnutých služieb, najmä pravdivo a úplne uviesť požadované údaje v zmluve o poskytnutí služieb (podľa údajov v cestovných dokladoch alebo v dokladoch totožnosti, na ktoré cestujúci a spolucestujúce osoby cestujú), bezodkladne oznámiť a preukázať zmeny týchto údajov, pričom cestujúci znáša v celom rozsahu všetky náklady, ktoré CK SEA MORE v súvislosti s akoukoľvek zmenou (napr. zmena priezviska, zmena cestovného dokladu a pod.) vzniknú,
    2. bez zbytočného odkladu oznamovať CK SEA MORE svoje stanovisko k prípadným zmenám v obsahu dohodnutých služieb, ak sa považujú za zmenu podstatnej podmienky zmluvy o poskytnutí služieb podľa týchto VZP,
    3. pripojiť plnomocenstvo zastupujúcich spolucestujúcich v prípade, že nejde o manžela alebo neplnoleté vlastné dieťa,
    4. upozorniť včas, najneskôr pred nadobudnutím účinnosti zmluvy o poskytnutí služieb, na cudziu štátnu príslušnosť spolucestujúceho (spolucestujúcich),
    5. zabezpečiť u osôb mladších ako 18 rokov a osôb, ktorých zdravotný alebo iný stav to vyžaduje, sprevádzanie a dohľad dospelej a spôsobilej osoby v súlade s článkom I bod 7 týchto VZP a zabezpečiť predloženie splnomocnenia podpísaného zákonnými zástupcami mladistvej alebo maloletej osoby v súlade s článkom I bod 7 týchto VZP,
    6. riadne, včas a v celom rozsahu zaplatiť dohodnutú celkovú cenu cesty podľa časového harmonogramu a preukázať to dokladom o zaplatení; ak cestujúci neuhradí celkovú cenu cesty včas, CK SEA MORE má právo odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb,
    7. prevziať od CK SEA MORE doklady pre čerpanie dohodnutých služieb, ak sú nevyhnutné na čerpanie služieb (cestovný lístok, letenku, poukaz pre ubytovacie zariadenie na poskytnutie ubytovania a stravovania (voucher), doklad na poskytnutie ostatných služieb (najmä fakultatívnych výletov) a tieto doklady si vziať so sebou na zájazd),
    8. dostaviť sa v stanovenom termíne na určené miesto pripravený čerpať dohodnutý rozsah služieb; v prípade omeškania z vlastnej viny s nástupom na čerpanie dohodnutých služieb, dopraviť sa na vlastné náklady a zodpovednosť na miesto zodpovedajúce časovému harmonogramu dohodnutých služieb,
    9. riadiť sa pokynmi sprievodcu počas cesty, dodržiavať stanovený program, platné predpisy navštívenej krajiny, miesta i ubytovacieho objektu, a to najmä ubytovací poriadok a prepravný poriadok; uhradiť prípadnú škodu, ktorú spôsobil v ubytovacom zariadení alebo v dopravnom prostriedku počas trvania cesty;
    10. po celý čas cesty dodržiavať colné, pasové, dopravné, bezpečnostné, zdravotné, hygienické a iné právne predpisy štátov do ktorých cestuje,
    11. splniť očkovacie a ďalšie zdravotné povinnosti pri cestách do štátov, pre ktoré sú tieto povinnosti stanovené,
    12. mať pri sebe všetky platné cestovné doklady požadované pre vstup do navštívenej krajiny, najmä cestovný doklad, víza a očkovací preukaz (ak sú vyžadované), doklad o cestovnom poistení; tieto doklady je cestujúci povinný si obstarať sám,
    13. počínať si tak, aby nedochádzalo ku škodám na majetku CK SEA MORE ani ku škodám na zdraví a majetku ostatných cestujúcich na poskytnutí služieb, dodávateľov služieb a iných tretích osôb. Ak vznikne podozrenie, že cestujúci by mohol ohroziť alebo poškodiť život alebo zdravie iných cestujúcich na poskytnutí služieb alebo tretích osôb, je povinný na výzvu CK SEA MORE bezodkladne najneskôr do začiatku cesty, predložiť lekárske potvrdenie z ktorého nepochybne vyplýva, že také ohrozenie alebo poškodenie nespôsobí alebo nehrozí,
    14. zdržať sa akéhokoľvek konania poškodzujúceho alebo obmedzujúceho ostatných cestujúcich na poskytnutí služieb,
    15. bezodkladne nahlásiť zmenu v zmluve o poskytnutí služieb uvedených osobných údajov, najmä kontaktnej adresy, telefonického alebo iného kontaktu a pod., pre účely naplnenia zmluvných záväzkov,
    16. dbať o riadne a včasné uplatnenie prípadných nárokov voči dodávateľom služieb podľa týchto VZP.
  3. Ak výlučne v dôsledku nesplnenia alebo porušenia povinností určených v bode 2 vyššie vzniknú cestujúcemu náklady alebo škoda, nie je oprávnený požadovať ich náhradu od CK SEA MORE. Ak v dôsledku nesplnenia alebo porušenia uvedených povinností cestujúcemu vzniknú náklady alebo škoda CK SEA MORE, je CK SEA MORE oprávnená požadovať od cestujúceho ich náhradu.
  4. CK SEA MORE nie je povinná obstarať ani poskytnúť cestujúcemu ani osobám v prospech ktorých sa zmluva o poskytnutí služieb uzavrela žiadne plnenia nad rámec tých, ktoré boli vopred dohodnuté a zaplatené.
  5. CK SEA MORE je povinná poskytnúť primeranú pomoc cestujúcemu v ťažkostiach bezodkladne, najmä poskytnutím
    1. vhodných informácií o službách zdravotnej starostlivosti, miestnych orgánoch a zastupiteľskom úrade Slovenskej republiky,
    2. pomoci cestujúcemu s komunikáciou na diaľku a s nájdením náhradného riešenia problému.
  6. Ak sa cestujúci ocitne v ťažkostiach v dôsledku svojho úmyselného konania, alebo svojej nedbanlivosti, CK SEA MORE je oprávnená požadovať od cestujúceho za poskytnutú pomoc úhradu. Výška úhrady nesmie presiahnuť výšku skutočných nákladov, ktoré vznikli CK SEA MORE poskytnutím pomoci cestujúcemu.
  7. CK SEA MORE je povinná mať uzatvorenú zmluvu o poistení cesty pre prípad jej úpadku, na základe ktorej vzniká cestujúcemu právo na poistné plnenie v prípadoch, keď CK SEA MORE z dôvodu svojho úpadku:
    1. neposkytne cestujúcemu dopravu z miesta pobytu v zahraničí do Slovenskej republiky, ak je táto doprava súčasťou cesty,
    2. nevráti cestujúcemu zaplatenú zálohu alebo cenu cesty v prípade, ak sa zájazd neuskutočnil,
    3. nevráti cestujúcemu rozdiel medzi zaplatenou cenou a cenou čiastočne poskytnutého cesty v prípade, ak zájazd bol poskytnutý z časti.
  8. CK SEA MORE odovzdá cestujúcemu so zmluvou o poskytnutí služieb doklad o poistení cesty pre prípad úpadku. Certifikát CK SEA MORE o poistení proti úpadku je pre cestujúceho k dispozícii aj na www.seamore.sk.

Článok V - Zmeny dohodnutých služieb, zrušenie cesty zo strany CK SEA MORE

  1. Ak je CK SEA MORE nútená pred začatím cesty zmeniť podstatnú podmienku zmluvy o poskytnutí služieb, navrhne cestujúcemu zmenu zmluvy. Za zmenu podstatných podmienok zmluvy sa však nepovažujú (i) zmeny uvedené v článku II bod 4 VZP (ii) zmeny počas cesty a zabezpečenie adekvátneho alternatívneho programu pípadne ubytovania alebo zmena stanoveného programu cesty z dôvodov, za ktoré CK SEA MORE nezodpovedá alebo vzniknú zásahom vyššej moci, (iii) nezabezpečenie služieb sprievodcu alebo miestneho sprievodcu, (iv) zmena leteckej spoločnosti, typu lietadla a trasy a času. Ak navrhovaná zmena zmluvy vedie k zmene ceny cesty, musí sa v návrhu nová cena uviesť. Cestujúci má právo rozhodnúť sa, či so zmenou súhlasí alebo či od zmluvy o poskytnutí služieb odstúpi bez zaplatenia odstupného (zmluvnej pokuty). Rozhodnutie musí cestujúci písomne oznámiť CK SEA MORE štandardne v lehote do 3 dní, pokiaľ nie je v návrhu zmeny určená iná lehota. Inak platí, že s navrhnutou zmenou súhlasí.
  2. Realizácia poznávacích skupinových zájazdov a skupinových surfových či jógových kempov je podmienená dosiahnutím minimálneho počtu cestujúcich cesty, pričom CK SEA MORE si vyhradzuje právo realizovať podľa svojho uváženia zájazd aj s menším počtom osôb. CK SEA MORE má právo zrušiť zájazd, ktorý je predmetom zmluvy o poskytnutí služieb, ak do 30 dní pred jeho začiatkom nebude dosiahnutý minimálny počet účastníkov cesty alebo v iných prípadoch, ak je jeho uskutočnenie pre CK SEA MORE ekonomicky neefektívne alebo neúnosné. Minimálny počet cestujúcich na poskytnutí služieb je stanovený pri každom skupinovom poskytnutí služieb individuálne.
  3. CK SEA MORE si ďalej vyhradzuje právo zrušiť zájazd v dôsledku udalostí, ktorým nie je možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností.
  4. Ak CK SEA MORE zruší zájazd, je CK SEA MORE povinná túto skutočnosť cestujúcemu písomne oznámiť bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote do 21 dní pred začiatkom cesty. V kratšej lehote tak CK SEA MORE môže urobiť iba ak sú pre to dôvody hodné osobitého zreteľa, okrem iného aj v prípade zmien, ktoré sa týkajú medzinárdných vstupov, výstupov a tranzitu v súvislosti s celosvetvou pandémiou COVID.
  5. Ak CK SEA MORE odstúpi od zmluvy o poskytnutí služieb z dôvodu zrušenia cesty pred jeho začatím alebo ak cestujúci odstúpi od zmluvy o poskytnutí služieb podľa bodu 1 tohto článku VZP, má cestujúci právo žiadať, aby mu CK SEA MORE na základe novej zmluvy poskytla iný zájazd najmenej v kvalite, ktorá zodpovedá službám dohodnutým v pôvodnej zmluve (ďalej len „náhradný zájazd“), ak CK SEA MORE môže taký náhradný zájazd ponúknuť a ak cestujúci s ponúknutým náhradným cestou prejaví súhlas. Pri uzatvorení novej zmluvy o poskytnutí služieb sa platby uskutočnené na základe pôvodnej zmluvy považujú za platby podľa novej zmluvy. Nová zmluva o poskytnutí služieb bude vygenerovaná na základe objednávky, ktorú za cestujúceho vyplní CK SEA MORE. Ak je cena náhradného cesty nižšia ako už uskutočnené platby, je CK SEA MORE povinná tento rozdiel cestujúcemu bezodkladne vrátiť.

Článok VI - Odstúpenie od zmluvy

  1. CK SEA MORE môže pred začiatkom cesty od zmluvy o poskytnutí služieb odstúpiť z dôvodu zrušenia cesty alebo z dôvodu porušenia zmluvne dohodnutých povinností cestujúcim.
  2. cestujúci má právo odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred začatím cesty:
    1. bez udania dôvodu,
    2. ak nesúhlasí s návrhom zmeny zmluvy o poskytnutí služieb podľa článku V bodu 1 týchto VZP,
    3. z dôvodu porušenia povinností CK SEA MORE vyplývajúcich zo zmluvy o poskytnutí služieb alebo zákona.
  3. Oznámenie o odstúpení od zmluvy vykoná cestujúci písomne na trvanlivom nosiči, najmä však e-mailom na adresu info@seamore.sk. Účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom online doručenia písomného oznámenia o odstúpení od zmluvy o poskytnutí služieb na e-mailovú adresu CK SEA MORE.
  4. Ak je dôvodom odstúpenia cestujúceho od zmluvy o poskytnutí služieb porušenie povinností CK SEA MORE alebo ak nedôjde k uzatvoreniu novej zmluvy o poskytnutí služieb podľa článku V bod 5 týchto VZP, je CK SEA MORE povinná najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení vrátiť cestujúcemu celú sumu, ktorú od neho dostala na úhradu ceny cesty podľa zrušenej zmluvy, pričom cestujúci nie je povinný zaplatiť CK SEA MORE odstupné (zmluvnú pokutu).
  5. Ak nie je dôvodom odstúpenia cestujúceho od zmluvy porušenie povinností CK SEA MORE, ktoré sú určené zmluvou o poskytnutí služieb alebo zákonom alebo ak CK SEA MORE odstúpi od zmluvy z dôvodu porušenia povinnosti cestujúceho, je cestujúci povinný zaplatiť CK SEA MORE odstupné (zmluvnú pokutu). Výška zmluvnej pokuty CK SEA MORE vyplýva zo skutočných vynaložených nákladov a zmluvných pokút poskytovateľov služieb spojených do cesty. Výška odstupného závisí od počtu dní zostávajúcich do začatia cesty alebo čerpania dohodnutých služieb a je určená nasledovne, pričom uvádzané čiastky platia pre 1 osobu bez rozdielu veku:
    1. viac ako 30 dní, 50% z ceny cesty okrem letenky
    2. od 29 do 15 dní, 90% z ceny cesty okrem letenky
    3. od 14 do 0 dní, 100% z ceny cesty okrem letenky
    4. Na všetky povinné aj nepovinné príplatky (všetky druhy poistenia, ostatné doplnkové služby sa vzťahuje odstupné vo výške 100% z hodnoty služby odo dňa účinnosti zmluvy o poskytnutí služieb.
  6. Ak nenastúpi cestujúci na zájazd bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy o poskytnutí služieb alebo počas cesty alebo pobytu dobrovoľne nevyčerpá službu, je povinný uhradiť 100% celkovej ceny cesty. To isté platí v prípade, že cestujúci nemôže nastúpiť na zájazd alebo pobyt alebo vyčerpať službu pre porušenie svojich povinností.
  7. Ak klient nezaplatí v stanovenej lehote doplatok za zájazd a od zmluvy riadnym spôsobom neodstúpi, jedná sa o porušenie zmluvných podmienok cestujúcim a CK SEA MORE môže od zmluvy a poskytnutia dojednaných služieb odstúpiť a dožadovať sa zaplatena zmluvnej pokuty ku dňu oznámenia o odstúpení od zmluvy.
  8. Zmena mena na objednávke cesty, ktorého súčasťou je doprava (letenky) nie je možná. V tomto prípade každá jedna zmena mena sa berie ako storno danej osoby a riadi sa stornopoplatkami.
  9. Odstupné si CK SEA MORE nebude nárokovať:
    1. z dôvodu odstúpenia cestujúceho od zmluvy o poskytnutí služieb z dôvodu zmeny ceny cesty o viac ako 8 % podľa článku II bod 5 týchto VZP. V tomto prípade je cestujúci povinný tak urobiť písomne do 3 pracovných dní od oznámenia zmeny ceny;
    2. pri zrušení cesty zo strany CK SEA MORE.
  10. Pri určení počtu dní pre výpočet odstupného je rozhodujúci deň, ku ktorému nastávajú účinky odstúpenia od zmluvy o poskytnutí služieb a tento deň sa tiež započítava do stanoveného počtu dní.
  11. CK SEA MORE má právo odrátať zmluvnú pokutu od už zaplatenej zálohy alebo zaplatenej ceny cesty alebo objednaných služieb. Ak je zmluvná pokuta nižšia ako zaplatená cena cesty alebo objednaných služieb, je CK SEA MORE povinná vrátiť rozdiel zo zaplatenej ceny cesty a/alebo objednaných služieb cestujúcemu v lehote 14 dní odo dňa písomného oznámenia čísla účtu, na ktorý má byť rozdielna suma poukázaná. Ak je zmluvná pokuta vyššia, je cestujúci povinný bezodkladne, najneskôr do 7 dní, zaplatiť CK SEA MORE rozdiel medzi odstupným a zaplatenou cenou cesty alebo objednaných služieb.
  12. Ak nie je odstupné zaplatené v celom rozsahu inak, je cestujúci, ktorý uzavrel zmluvu o poskytnutí služieb písomnou alebo inou vhodnou formou, povinný zaplatiť ich aj za osoby uvedené v zmluve, ktoré zmluvu nepodpísali, a to aj v prípadoch, ak sa neskôr zistilo chýbajúce plnomocenstvo alebo akýkoľvek nedostatok plnomocenstva podľa článku I bod 1 písm. b) VZP alebo ak sa niektorá z uvedených osôb nezúčastnila cesty. Ak je cestujúcich podľa predošlej vety viac, zodpovedajú za splnenie uvedenej povinnosti spoločne a nerozdielne.

Článok VII. - Zodpovednosť za poskytovanie služieb

  1. CK SEA MORE zodpovedá za porušenie zmluvy o poskytnutí služieb, a to aj vtedy, ak majú povinnosti iní poskytovatelia služieb cestovného ruchu poskytovaných v rámci cesty (ďalej len „porušenie zmluvy o poskytnutí služieb“).
  2. Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o poskytnutí služieb, zákonom o zájazdoch alebo osobitným predpisom alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, cestujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť CK SEA MORE alebo jej poverenému zástupcovi.
  3. CK SEA MORE je povinná v primeranej lehote určenej cestujúcim vykonať nápravu uvedením služby cestovného ruchu do súladu so zmluvou o poskytnutí služieb, zákonom o zájazdoch alebo osobitným predpisom alebo s dôvodným očakávaním cestujúceho, ak je to vzhľadom na okolnosti možné alebo ak to nespôsobí CK SEA MORE neprimerané náklady vzhľadom na rozsah porušenia zmluvy o poskytnutí služieb a hodnotu dotknutých služieb cestovného ruchu.
  4. Určenie lehoty podľa odseku 3 nie je potrebné, ak CK SEA MORE oznámi cestujúcemu, že nápravu nevykoná, alebo ak náprava neznesie odklad vzhľadom na osobitný záujem cestujúceho.
  5. Ak CK SEA MORE nevykoná nápravu podľa odseku 3, ponúkne cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu aj vtedy, ak návrat cestujúceho na miesto odchodu nie je zabezpečený podľa zmluvy o poskytnutí služieb, pričom tieto náhradné služby cestovného ruchu musia byť a) rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o poskytnutí služieb, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho, alebo b) nižšej kvality, ako je uvedená v zmluve o poskytnutí služieb, s ponukou primeranej zľavy z ceny týchto služieb cestovného ruchu.
  6. Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou kanceláriou podľa odseku 5, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami cestovného ruchu uvedenými v zmluve o poskytnutí služieb alebo ponúknutá zľava z ceny cesty za služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. Ak poskytnutie náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci v súlade s prvou vetou odmietne alebo tieto náhradné služby cestovného ruchu nemôže z objektívnych dôvodov prijať, cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú predmetom oznámenia podľa odseku 2, a cestovná kancelária poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny cesty za služby cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia podľa odseku 2.
  7. Ak CK SEA MORE nevykoná nápravu podľa odseku 3 ani nezabezpečí cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu podľa odseku 5, cestujúci má právo a) vykonať nápravu sám a požadovať od cestovnej kancelárie náhradu účelne vynaložených nákladov s tým spojených, b) odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb bez zaplatenia odstupného a požadovať primeranú zľavu z ceny cesty za služby cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté riadne a včas, ak ide o podstatné porušenie zmluvy o poskytnutí služieb.
  8. Cestovná kancelária je povinná vyhotoviť v spolupráci s cestujúcim písomný záznam a odovzdať cestujúcemu kópiu tohto písomného záznamu, ak a) nevykoná nápravu podľa odseku 3 a odseku 5 písm. a), b) zabezpečí cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu podľa odseku 5 písm. b), c) cestujúci v súlade s odsekom 6 prvou vetou náhradné služby cestovného ruchu odmietne alebo ich nemôže z objektívnych príčin prijať, d) cestujúci podľa odseku 7 písm. a) vykoná nápravu sám.
  9. Cestujúci má právo uplatniť reklamáciu cesty do dvoch rokov od skončenia cesty, alebo ak sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy o poskytnutí služieb. Ak je to možné, cestujúci pri uplatnení reklamácie priloží písomný záznam podľa odseku 8.
  10. Cestujúci má právo na primeranú zľavu podľa odseku 5 písm. b), odseku 6 alebo odseku 7. Ak cestovná kancelária nepreukáže, že porušenie zmluvy o poskytnutí služieb spôsobil cestujúci, je povinná cestujúcemu do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie vrátiť časť ceny podľa prvej vety s prihliadnutím na závažnosť a čas trvania porušenia zmluvy o poskytnutí služieb; tým nie je dotknuté právo cestujúceho požadovať náhradu škody podľa § 23.
  11. Ak je súčasťou cesty aj preprava cestujúceho, CK SEA MORE v prípadoch podľa odseku 6 a odseku 7 písm. b) zabezpečí repatriáciu porovnateľnou prepravou, a to bezodkladne a bez dodatočných nákladov pre cestujúceho.
  12. Ak po začatí cesty CK SEA MORE neposkytne cestujúcemu služby alebo ich podstatnú časť riadne a včas alebo zistí, že mu ich nebude môcť poskytnúť, aj keď ju k tomu zmluva o poskytnutí služieb zaviazala, je povinná bezodkladne urobiť také opatrenia, aby mohol zájazd pokračovať. Ak pokračovanie cesty nemožno zabezpečiť inak ako prostredníctvom služieb nižšej kvality, než sú dohodnuté v zmluve o poskytnutí služieb, je CK SEA MORE povinná vrátiť cestujúcemu rozdiel ceny medzi ponúkanými a objednanými službami. Zmena ubytovacieho zariadenia, ak je obstarané ubytovanie a ostatné služby s tým spojené v rovnakej alebo vyššej kategórii alebo štandarde, zmena stanoveného programu cesty z dôvodov, za ktoré CK SEA MORE nezodpovedá alebo zmeny zásahom vyššej moci, nezabezpečenie služieb CK SEA MORE-sprievodcu alebo miestneho sprievodcu, zmena leteckej spoločnosti, typu lietadla a trasy a času letu, sa však nebudú považovať za služby nižšej kvality.
  13. V prípade, že rozsah alebo kvalita služieb je nižšia ako bolo dohodnuté v zmluve o poskytnutí služieb, vzniká cestujúcemu právo na reklamáciu, ktorú je povinný uplatniť v zmysle Reklamačného poriadku uvedeného v celom znení v čl. VIII týchto VZP.
  14. CK SEA MORE je povinná poskytnúť primeranú pomoc cestujúcemu v ťažkostiach bezodkladne, najmä poskytnutím a) vhodných informácií o službách zdravotnej starostlivosti, miestnych orgánoch a zastupiteľskom úrade Slovenskej republiky, b) pomoci cestujúcemu s komunikáciou na diaľku a s nájdením náhradného riešenia problému.
  15. Ak sa cestujúci ocitne v ťažkostiach v dôsledku svojho úmyselného konania alebo svojej nedbanlivosti, CK SEA MORE je oprávnená požadovať od cestujúceho za poskytnutú pomoc úhradu. Výška úhrady nesmie presiahnuť výšku skutočných nákladov, ktoré vznikli CK SEA MORE poskytnutím pomoci cestujúcemu.
  16. Ak nenastúpi cestujúci na zájazd bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy o poskytnutí služieb alebo počas cesty alebo pobytu dobrovoľne nevyčerpá službu, nemá voči CK SEA MORE žiadne nároky zo zodpovednosti za vady. To isté platí v prípade, že cestujúci nemôže nastúpiť na zájazd alebo vyčerpať službu pre porušenie svojich povinností.
  17. Ak nastanú okolnosti, ktorých vznik, priebeh a následok nie sú závislé na činnosti a postupe CK SEA MORE alebo okolnosti na strane cestujúceho, v dôsledku ktorých cestujúci úplne alebo z časti nevyužije objednané, zaplatené a CK SEA MORE zabezpečené služby, nevzniká cestujúcemu nárok na vrátenie alebo zľavu z ceny týchto služieb.
  18. Ak v dôsledku porušenia alebo nesplnenia povinností stanovených právnymi predpismi platnými a účinnými v mieste pobytu bude cestujúci z krajiny alebo miesta pobytu vyhostený alebo bude voči nemu uplatnené iné preventívne alebo sankčné opatrenie, nemá cestujúci voči CK SEA MORE právo na náhradu akejkoľvek škody alebo nákladov alebo inej ujmy, ktorá mu v tejto súvislosti vznikne.
  19. CK SEA MORE výslovne upozorňuje na prípadné meškanie dopravných prostriedkov z dôvodu zhoršenia zjazdnosti ciest, zaťaženosti hraničných priechodov, organizácie leteckej dopravy, nepriaznivého počasia, prípadne z technických a prevádzkových dôvodov. CK SEA MORE nenesie zodpovednosť za škodu spôsobenú meškaním dopravných prostriedkov. Z dôvodu meškania dopravných prostriedkov nemá cestujúci právo odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb.
  20. CK SEA MORE nezodpovedá za škodu spôsobenú odstúpením od zmluvy alebo porušením povinností, ktorú nezavinila ani ona, ani jej dodávatelia služieb a škoda bola spôsobená cestujúcim alebo treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním cesty alebo udalosťou, ktorej nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností.
  21. CK SEA MORE nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, náklady alebo iné ujmy, ktoré cestujúcemu vzniknú v dôsledku toho, že si v prípade odopretia vstupu na palubu lietadla, zrušenia letu alebo jeho meškania, neuplatnil svoje práva voči príslušnému leteckému dopravcovi, ktoré mu priznáva Nariadenie (Rady) č. 261/2004 zo dňa 11.2.2004. CK SEA MORE upozorňuje, že každý letecký dopravca je povinný informovať pasažierov o ich právach vyplývajúcich z ich uvedeného nariadenia.

Článok VIII - Reklamačný poriadok

  1. CK SEA MORE týmto reklamačným poriadkom v súlade s §18 ods.1 Zákona č. 250/2007 Z.z o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov riadne informuje cestujúceho o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv pri reklamácii služieb.
  2. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákonom č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  3. Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 18 ods. 1 Zákona č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa okrem VZP umiestnený aj na viditeľnom mieste dostupnom cestujúcemu resp. potencionálnemu cestujúcemu ako spotrebiteľovi na web stránke www.seamore.sk.
  4. V prípade, že rozsah alebo kvalita služieb je nižšia, ako bolo dohodnuté v Zmluve o poskytnutí služieb, vzniká cestujúcemu právo na reklamáciu. Cestujúci musí uplatniť právo na odstránenie zle poskytnutej služby bez zbytočného odkladu, a to priamo na mieste u dodávateľa služieb alebo u povereného zástupcu CK SEA MORE na diaľku prípadne u sprievodcu CK SEA MORE ak je taký v mieste cesty tak, aby mohla byť zjednaná okamžitá náprava. Zástupca CK SEA MORE je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď v rámci svojej kompetencie, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  5. Ak nie je možné okamžite vybaviť reklamáciu a zjednať nápravu, spíše zástupca CK SEA MORE alebo dodávateľ služby s cestujúcim záznam o reklamácii s označením cesty, cestujúceho a predmetu reklamácie. Protokol podpíše zástupca CK SEA MORE alebo dodávateľ služby a cestujúci, ktorý obdrží jeden jeho exemplár. Podpis zástupcu CK SEA MORE a dodávateľa služieb sa nebude považovať za prejavenie súhlasu s obsahom záznamu ani opodstatnenosťou vytýkaných nedostatkov – slúži výhradne na overenie pravosti záznamu ako podkladu pre následnú reklamáciu. Tento potvrdený záznam je cestujúci povinný predložiť pri reklamácii v CK SEA MORE.
  6. Svoje právo z reklamácie musí cestujúci uplatniť písomne v CK SEA MORE bezodkladne, najneskôr však do dvoch rokov od skončenia cesty alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy o poskytnutí služieb, inak toto právo zaniká. Na všetky reklamácie podané v súlade s uvedenými podmienkami je CK SEA MORE povinná odpovedať písomnou formou, a to najneskôr do 30 dní od obdržania reklamácie. Za dôvod k reklamácii nebudú považované také škody a majetkové ujmy, ktoré spadajú do poistného krytia poisťovne na základe poistnej zmluvy (napr. úraz) alebo prípadne tie, ktoré sú z rozsahu poistného krytia vyňaté.

Článok IX. - Cestovné poistenie

CK SEA MORE cestujúcemu pri cestách do zahraničia výslovne odporúča mať platné komplexné cestovné poistenie. Poistenie od zmluvnej poisťovne UNION a.s. je pri väčšine ciest a pobytov CK SEA MORE zahrnuté v cenovej ponuke (ak je to v popise cesty a následne v zmluve o poskytnutí služieb uvedené) inak si cestujúci poistenie zabezpečuje sám. Cestujúci berie na vedomie, že CK SEA MORE je vo vzťahu k dotknutej poisťovni v pozícii sprostredkovateľa uzatvorenia poistnej zmluvy a akákoľvek následná komunikácia a to najmä v súvislosti s poistnou udalosťou bude prebiehať výlučne priamo medzi cestujúcim a dotknutou poisťovňou, pričom CK SEA MORE nemá žiaden dosah a nenesie žiadnu zodpovednosť za likvidáciu poistnej udalosti. Viac informácií o poistení získa cestujúci na stránke CK SEA MORE o poistení https://seamore.sk/poistenie.php.

Článok X. - Alternatívne riešenie sporov

Cestujúci má právo obrátiť sa na CK SEA MORE so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že CK SEA MORE porušil jeho práva. Cestujúci má právo si svoje práva a nároky uplatniť a riešiť aj mimosúdnym spôsobom a za týmto účelom podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak CK SEA MORE na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Aktuálny zoznam subjektov oprávnených na alternatívne riešenie sporov je dostupný na stránke Ministerstva hospodárstva SR v sekcii ochrana spotrebiteľa.

Článok XI. - Spoločné a záverečné ustanovenia

  1. Zmluva o poskytnutí služieb sa spravuje príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa; ustanovenia zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, sa na zmluvu o poskytnutí služieb nepoužijú (§ 1 ods. 3 písm. a) zákona č. 102/2014 Z.z.).
  2. Zmluvné strany sa dohodli, že zmluvu o poskytnutí služieb je možné zmeniť alebo zrušiť iba spôsobom stanoveným pre uzavretie zmluvy o poskytnutí služieb, t.j. písomnou alebo inou vhodnou formou. Za písomnú alebo inú vhodnú formu zmeny alebo zrušenia zmluvy o poskytnutí služieb sa považuje aj ak je právny úkon urobený telegraficky, ďalekopisom alebo elektronickými prostriedkami (napr. elektronická pošta), ktoré umožňujú zachytenie obsahu právneho úkonu a určenie osoby, ktorá právny úkon urobila.
  3. CK SEA MORE je oprávnená oznámiť obsah písomnosti cestujúcemu telefonicky, prípadne prostredníctvom elektronickej pošty, a následne mu písomnosť doručiť spôsobom podľa bodu 2. Písomnosť sa v takom prípade považuje za doručenú už okamihom telefonického oznámenia jej obsahu cestujúcemu, resp. okamihom odoslania správy elektronickej pošty.
  4. Cestujúci uzavretím zmluvy o poskytnutí služieb vyhlasuje, že bol oboznámený s obsahom zmluvy o poskytnutí služieb a s týmito VZP, o rozsahu a obsahu ponúkaných služieb, s charakteristikou cesty uvedenou v ponukovom liste, katalógu alebo na stránke www.seamore.sk (prípadne s písomnou dodatočnou ponukou zájazdov na internete) a tieto informácie považuje za postačujúce pre uzavretie zmluvy o poskytnutí služieb. Uzavretím zmluvy o poskytnutí služieb cestujúci potvrdzuje, že tieto informácie a obsah VZP sú mu známe a súhlasí s nimi. Účinnosťou zmluvy o poskytnutí služieb cestujúci výslovne potvrdzuje, že od CK SEA MORE prevzal všetky doklady a podklady týkajúce sa cesty: katalóg príp. iné písomné formy ponuky cesty, písomné oboznámenie sa o cene cesty a o jednotlivých položkách celkovej ceny cesty (vrátane povinných a nepovinných doplatkov), písomné podrobné informácie o poskytnutí služieb ako aj doklad o poistení cesty pre prípad úpadku vystavený poistiteľom. Poskytnutie týchto dokladov a podkladov k cesty sa zo strany CK SEA MORE považuje za splnené, ak sú tieto doklady a podklady zaslané cestujúcemu elektronickou poštou na poslednú emailovú adresu poskytnutú cestujúcim CK SEA MORE.
  5. Cestujúci sa nemôže vzdať svojich práv, ktoré mu priznáva zákon o zájazdoch. Zmluvné dojednania alebo vyhlásenia cestujúceho, ktorými sa cestujúci vzdáva svojich práv podľa zákona o zájazdoch, ktorými tieto práva obmedzí alebo ktorými sa tento zákon obchádza, sú neplatné.
  6. Všetky údaje a pokyny obsiahnuté v tlačenom katalógu, ponukových listoch, cenníkoch a webových stránkach CK SEA MORE o službách, cenách a cestovných podmienkach zodpovedajú informáciám v dobe tlače alebo zverejnenia a CK SEA MORE si vyhradzuje právo ich zmeniť do doby uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služieb.
contact
newsletter icon

Chcete ako prvý vedieť o akciách, špeciálnych ponukách a novinkách z dielne SEAMORE?

* indicates required